Veelgestelde vragen

Hoe gaat het bestelproces in zijn werk?

Vanuit onze webshop kunt u artikelen toevoegen aan uw winkelwagentje. U kunt uw winkelwagentje bekijken door rechts bovenin op uw mandje te klikken.

Heeft u alle artikelen die u wilt bestellen toegevoegd aan uw winkelwagentje?

Ga dan naar uw winkelwagentje en klik op ‘Ga verder met bestellen’.

Op de volgende pagina vragen wij om uw contactgegevens, of u de bestelling wilt laten thuisbezorgen of afhalen, en de gewenste betaalmethode. Door vervolgens op ‘Afrekenen’ te klikken, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde online betaalomgeving. Zodra u betaald heeft, wordt u teruggeleid naar een bedankpagina op onze website. Uw bestelling is dan voltooid.

Zodra uw bestelling is voltooid, ontvangt u van ons een bevestigingsmail met de details van uw bestelling.

Kan ik mijn bestelde producten retourneren?

Annuleren
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos. Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te tekenen en te weigeren. Indien wij reeds een betaling van u hebben ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom aan u terugstorten. Het moment van annuleren is het moment als de consument aangeeft het product terug te willen sturen. De termijn van 14 dagen gaat in op moment van ontbinding van de bestelling. Vanaf dat moment zult u uiterlijk binnen 14 dagen het gehele aankoopbedrag (inclusief betaalde verzendkosten) teruggestort krijgen.

Herroepen
Consumenten hebben het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Bedrijven hebben ook dit recht, echter zijn wij bij deze klantgroep genoodzaakt 25% van de aanschafwaarde in mindering te brengen. Alle producten binnen de webshop kunt u herroepen, uitgezonderd op maatwerk producten. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde ,die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons ontwikkelde modelformulier voor herroeping (klik hier voor het herroepingsformulier) óf digitaal het officiële Europese herroepingsformulier downloaden (klik hier voor het Europese herroepingsformulier), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Onderstaand het retouradres:

Retouradres:
Houthal 15
Noorddammerweg 15
1424 NV De Kwakel

Gevolgen van de herroeping:
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Wat te doen bij een klacht:

Wanneer u een klacht heeft over onze geleverde producten. Kunt u contact opnemen met ons op het volgende nummer 0297-747002 of per mail via klantenservice@houthal15.nl
Dit wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij zullen u binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven. Mocht u het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.

Wettelijke garantie:

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Offerte aanvragen Whatsapp ons